엄마표영어5분꿀팁



안녕하세요~! 오늘도 5분 원서읽기 재미있게 해봅시당!
아이의 재치가 엿보이는 이야기에요~ ㅋㅋ


✔ READING

As I was driving home from work one day, I stopped to watch a local Little League baseball game that was being played in a park near my home. 

As I sat down behind the bench on the first-base line, I asked one of the boys what the score was. "We're behind 14 to nothing," he answered with a smile. 

"Really," I said. "I have to say you don't look very discouraged." 


"Discouraged?" the boy asked with a puzzled look on
his face. 

"Why should we be discouraged? We haven't been up to bat yet."



▶발음듣기
https://goo.gl/E5jsOa (터치)
https://goo.gl/E5jsOa (터치)


✔ WORD

discouraged [디ㅅ커리지] 실망한
bat [뱃] 타격을 하다



✔ TRANSLATION


어느 날 직장에서 집으로 운전하면서, 나는 집 근처의 공원에서 놀고있는 지방의 리틀 리그 야구 경기를 보려고 멈춰 섰다.

첫 번째 베이스 라인 벤치 뒤에 앉아서 나는 한 아이에게 스코어가 어떻게 되는지 물었다. "14 대 빵으로 지고 있어요." 아이가 미소로 대답했다.

"진짜," 나는 말했다. "근데 별로 실망한 것처럼 보이지 않네."

"실망이요?" 소년이 의아해하는 표정으로 물었다.

"왜 우리가 실망해야 되죠? (                 )"


✔ QUIZ
오늘의 퀴즈!
마지막 문장을 해석해 주세요.



자! 그럼 오늘도 행복한 저녁시간 보내시구요~
내일 또 뵐게요! ^^